Sociokultūrinė išvyka į Maltą su Vaidotų atviru jaunimo centru – VAJE

Vaidotų atviras jaunimo centras – VAJE metus pradėjo neįprastai. 2024.01.15-19 dienomis vyko jaunimo inicijuota sociokultūrinė ugdomoji išvyka į Maltą, kurios metu jaunuoliai ir jaunimo darbuotojai aplankė Maltos, Gozo bei Comino salas, ugdė asmenines ir tarpasmenines kompetencijas, tyrinėjo Maltos kultūrinį ir gamtinį kraštovaizdį bei kultūrą.

Tai 1-oji jaunimo centro bendruomenės išvyka į užsienį. Jaunuoliai savo iniciatyva organizavo ir vedė ekskursijas, kurių metu visą grupę supažindino su įdomiausiomis salų vietomis ir turiningai leido laiką ugdomose veiklose. Išvykoje jaunuoliai ugdė bendravimo gimtąja ir užsienio kalbomis kompetencijas, plėtė savo akiratį ir kultūrinę kompetenciją stebėdami ir bendraudami su vietiniais gyventojais ir turistais. Jaunuoliai ugdė lyderystės ir iniciatyvumo kompetencijas organizuodami ir vesdami ekskursijas visai grupei, dirbdami individualiai ir komandose, mokėsi prisiimti atsakomybę ne tik už savo save, bet ir už komandą.
Savo įžvalgomis apie sociokultūrinę išvyką dalinasi jaunimo centro lankytoja Luiza:
„Kai atvykome į San Polo bėjaus miestelį nedelsiant nuėjome apžiūrėti Viduržemio jūros krantą, o grįžtant pamatėme įdomius vietinių gyventojų namelius. Vakaro link nusprendėme apžiūrėti kitoje miestelio pusėje esantį Is-Salina kaimą, žinomą dėl jūros druskos gavybos vandens garinimo saulėje būdu.
Antros dienos pirmoje pusėje nuvykome į Maltos sostinę – Valetą. Šį nuostabų ir į UNESCO įtrauktą miestą išsamiai pristatė ir svarbias Maltos istorijai vietoves parodė Dominyka Č. ir Luiza. Aplankėme Aukštutinius ir Žemutinius Baraka sodus, pamatėme tradicinį Valetos patrankų šūvį, taip pat užėjome pasigrožėti neįtikėtino grožio bažnyčiomis ir nepamiršome paragauti vietinės kavos.
Trečią dieną savo iniciatyva organizavome kelionę jūra į kaimynines Comino ir Gozo salas. Ragavome įžymius sulčių kokteilius ananasuose ir šviežiausius ananasus.  Aplankėme Raudonąjį paplūdimį, kuriame pamatėme ir sužinojome apie tradicinį druskos gavybos būdą. Antroje dienos pusėje nuvykome į Gozo salos sostinę – Viktoriją, kurioje tyrinėjome senamiestį ir matėme miesto panoramą saulėlydžio metu iš Citadelės viršūnės. Į Maltos sąlą grįžome dideliu keltu, kuris sukėlė daug naujų įspūdžių ir priminė Titaniką.
Paskutinę dieną praleidome istorinėje sostinėje – Mdinoje, kurioje pasijutome lyg Games oh Thrones personažai (šiame mieste buvo filmuota viena iš serialo scenų), einantys pro seriale rodytus vartus į karalystę. Vaikinai aprodė miestelio senamiestį, gražias bažnyčias ir vedžiojo pro siaurąsias gatveles. Taip pat su nuostabiu panoraminiu vaizdu į Mdinos apylinkes prie puodelio kavos aptarėme visus kelionės įspūdžius ir linksmus momentus.
Tikiuosi, kad ši kelionė nepaskutinė ir dar turėsime progų visu kartu keliauti ir aplankyti naujas šalis.“